Minyak Turun 10 Sen Mengecewakan Rakyat


Salam Ramadhan…

Hari ini kerajaan pimpinan BN telah mengumumkan penurunan harga petrol dan diesel 10 sen mulai esok, masing-masing kepada RM2.45 dan RM2.40 seliter, menurut Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Beliau berkata dengan penurunan itu, harga runcit petrol RON92 pula akan menjadi RM2.30 seliter berbanding RM2.40 seliter sebelumnya.

Hal ini amat mengecewakan rakyat jelata. Apa yang diharapkan oleh rakyat seboleh-bolehnya harga minyak kembali kepada harga asal sebelum kenaikan baru-baru ini.

Jelas sekali hal ini amat mengecewakan rakyat bahkan bakal menaikkan kemarahan rakyat yang selama ini masih boleh bertahan dengan karenah kerajaan pimpinan BN. Kerajaan sepatutnya menimbang kembali penurunan minyak yang di buat ini kerana hasil penurunan harga minyak 15 sen dahulu pun harga barang masih belum turun lagi hasil dari kenaikan minyak dulu.

Kalau sekadar 10 sen, dapatkah kerjaan jamin harga barang pasti akan turun. Pikir-pikirkan bersama.

Posted on 24 September 2008, in Berita, Berita Terkini, BN, DAP, Isu Semasa, Minyak, PAS, PKR, Politik, Protes, Semasa, Siasah, Umum. Bookmark the permalink. 1 Komen.

  1. ermmm. fikir2 balik mmg patut pon kerajaan turunkan harga minyak.. saya x tau sapa yang nak salahkan mengenai harga makanan yang tidak turun.. minyak walau bagaimanapun terpaksa dinaikan kerana ia bergantung kepada harga minyak dunia.tetapi jika kerajaan menaikan harga minyak terlalu tinggi, adakah duit tersebut akan digunakan untuk kemudahan rakyat… saya bebas.. bukan dr pembangkang mahupun kerajaan,, harap maklum

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: