Jumaat membawa semangat baru kepada rakyat Perak


Salam Perjuangan…

Majlis Angkat Sumpah Menteri Besar Perak Yang Mendapat Perkenan oleh DYMM Sultan Perak , hadir sama Tuanku Bainun serta Raja Muda Perak

Rampasan kuasa yang dilakukan oleh UMNO dan BN di Negeri Perak dengan diketuai oleh Najib Tun Razak sehingga ini berjaya melantik seorang yang didakwa sebagai menteri Besar yang baru, Zamry Abdul Kadir.

Sebentar tadi saya mendengar dari Perak FM menyiarkan secara langsung majlis angkat sumpah tersebut, tanpa mereka sedikit mengulas sedikit pun mengenai suasana kecoh dan tidak menentu di sekitar mesjid ubudiah.

Zamri dilaporkan dalam berita jam 4.30 petang, memaklum akan menimbulkan ketenangan di Negeri Perak,beliau mengakui sekarang kita menghadapi cabaran, dan memang kita ada masalah dan yakin dapat membetulkannya.

Begitulah janji seorang Menteri besar yang naik secara kudeta dengan usaha terancang Najib yang hadir sama dalam majlis angkat sumpah tersebut. Gambaran sebenar yang berlaku juga tidak dilaporkan dalam Perak FM jam 4.30 petang tadi.

Semuga apa yang berlaku pada hari ini adalah gambaran awal betapa masalah ini tidak dapat diselesaikan oleh Zamry tanpa memberi laluan kepada satu Pilihanraya bagi mengembalikan kepada rakyat menentukan siapakah yang mahu dipilihnya. – Cina Islam

Posted on 6 Februari 2009, in Isu Semasa and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: