Email dari Makkah sokong Kerajaan PR Perak


Salam Perjuangan…

Sekarang ini bekerja di Makkah Al-Mukarramah dan kami sentiasa mengikuti perkembangan blog YB, tahniah dari saya atas istiqamah YB dalam menyampaikan berita dan situasi terkini di negeri Perak. Saya mula mengenali blog YB ini melalui blog Ust Misbahul Munir Masduki S/U politik MB Perak.

Ketika Ust Misbah dtg mengerjakan Haji lepas kami jemaah di Makkah ini sempat bertemu beliau dan dapat menganjurkan ceramah beliau bersama dgn YB Presiden dan YB Ketua pemuda PAS di Makkah ini. Itulah serba sedikit mengenai diri saya.

Di kesempatan ini ada saya sertakan artikel mengenai kejadian di Perak utk di kongsi bersama. Syabas dari saya atas blog YB itu, dan Kami di Makkah sentiasa mendoakan agar Kerajaan Rakyat di Perak dapat kembali berkuasa dan sekiranya perkara sebaliknya berlaku anggaplah itu Tarbiyyah terus dari Allah untuk memantapkan aqidah perjuangan kita di Perak.Selamat Berjuang….

Beberapa minggu lepas, penduduk Pulau Pangkor dikejutkan dengan air laut menjadi merah. Setelah beberapa hari air laut bewarna merah kemudian batu-batu yg berada di tepi laut itu pula bertukar menjadi merah. Kejadian itu berlaku beberapa minggu sebelum rampasan kuasa di Perak.

Pada mulanya saya tidak perasan akan kejadian itu dengan rampasan kuasa, tetapi apabila 3 nama calon Menteri Besar Haram diumumkan hati saya tergerak dan naluri saya kuat menyatakan sekiranya kejadian air laut menjadi merah itu ada kaitan dengan kejadian ini mesti ADUN dari Pangkor akan menjadi MB. Perkara ini saya berkongsi dengan isteri dan kawan-kawan dan mereka semua berkata tengoklah nanti….

Tiba-tiba selepas nama diumumkan sebagai MB Haram adalah YB Dr Zamry Abdul Kadir maka sahlah bahawa kejadian itu ada kaitan dengan peristiwa yang berlaku.

Allah sebenarnya telah memberi isyarat melalui Alam sekitar kepada kita, tetapi itulah kita yang selalu kurang mengambil kisah tentang perubahan fizikal alam sekitar maka amaran dan isyarat dari Allah itu kita persiakan.

Rentetan dari itu marilah kita sama-sama insaf dan sedar akan kebesaran Allah, sayugialah kita mengambil berat kejadian alam sebagai panduan kepada kita sepertimana juga kita mengambil berat dari segi perubahan fizikal badan kita. Jika badan kita lemah dan panas itu tandanya kita akan demam, Jika kita sentiasa bersin dan sakit kerongkong maka itu tandanya kita akan selsema dan banyak lagi perubahan fizikal badan yang memberi isyarat akan masa depan badan kita. Begitu juga dengan alam sekitar yang mana meraka ini makhluk Allah yang mendapat signal terus dariNya sudah barang pasti dengan berubah keadaan fizikalnya maka ada sesuatu yang akan berlaku pada makluknya.

Begitulah luasnya ilmu Allah sehingga bila kita memikirkan perkara ini maka sedarlah kita betapa kerdilnya kita dihadapan Rabbul Jalil.

Marilah sama-sama kita renungi kejadian ini dan apakah penafsiran yang lebih tepat akan kejadian ini. Apakah tanda air laut menjadi merah itu memberi gambaran bahawa Jatuhnya kerajaan Rakyat dan merahnya batu selepas beberapa minggu itu maka MB yang menunjangi Pakatan Rakyat juga akan kehilangan jawatannya selepas beberapa minggu cuba di gulingkan. Atau ada lagi petanda-petanda yang diluar kotak pemikiran kita sebagai hamba yang daif ini untuk menafsirkannya. Marilah kita menanti dengan penuh minat kejadian ini di samping kita berdoa dan bersolat hajat agar apa pun kejadiannya biarlah ianya akan memartabatkan Islam di tempat yang sepatutnya…

Sebab itulah terlalu banyak ayat-ayat Allah yang mengajak dan menyeru hambanya berfikir. Wslm. – Cina Islam

Posted on 8 Februari 2009, in Isu Semasa and tagged , , . Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: